Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Re: De Sims 4 Eiland Leven

12 Jun 2019, 12:19

Een hoop SimGuru's hebben de afgelopen dagen hun avatar op twitter aangepast!

Afbeelding

MissDiwy
Assistent Moderator
Badges: 12
:
2 Jaar Lid De Wandelende Encyclopedie
De Organisator TOPper van 2018
Coole Creator 1 Jaar Lid

12 Jun 2019, 17:38

Zoveel plaatjes en informatie in de afgelopen dagen, het pakket ziet er steeds beter uit, maar mijn favoriete onderdeel blijft toch echt de zeemeerminnen  :love:
❀ Op het moment niet beschikbaar als Teamlid. Toch een vraag? Vraag het één van de andere Teamleden

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

12 Jun 2019, 20:22

Achter de schermen bij De Sims 4 Eiland leven
Kom alles te weten over de ideeën en illustraties van het team!

Opgelet aspirerende kunstenaars, stijlpuristen en doorgewinterde fans, want deze is voor jullie. We hebben al met veel enthousiasme het De Sims™ 4 Eiland Leven Expansion Pack* aangekondigd en we zijn net zo enthousiast over al het harde werk dat in dit pack is gestopt. Dus hebben we Maxis-producer Jill Johnson en art director Stephen Edwards gevraagd om ons wat inzicht te geven in hoe het team dit tropische eilandparadijs heeft samengesteld.

Hoe draagt de algemene vormgeving en stijl bij aan Eiland Leven?

De omgeving, oceaan, locals, charmante meubels en architectonische stukken doen heel veel om spelers volledig op te laten gaan in de relaxte vibe van dit pack. Je voelt het koele water bijna op je huid, je hoort hoe de golven op de kust breken en ervaart de warmte van de altijd schijnende zon. Het vormgevingsteam heeft heel wat liefde en aandacht aan de eilanden besteed om het specialer en onderscheidender te maken van elke andere wereld die we ooit hebben gemaakt. Van adembenemende zonsondergangen en kleurig koraal tot snoezige zeeschildpadden, in Sulani ervaren Sims een compleet nieuwe levensstijl.

Hoe hebben jullie het kledingconcept bedacht?

We beginnen doorgaans heel breed en betrekken dan verschillende bronnen om te kijken wat wel of niet werkt. De stijlen op straat zijn heel waardevol om een gevoel voor een specifieke look of trend te krijgen. Straatontwerpen en catwalkcollecties kunnen je inzicht geven in hoe andere ontwerpers een bepaald thema hebben benaderd. Maar voor dit pack wilden we specifiek het idee van plaatselijke kunstenaars/designers promoten die het decor en de kleding hebben ontworpen. Met dat in gedachten was de benadering minder over de interpretatie van bestaande stijlen en meer over het opnieuw vormgeven van culturele looks en het vernieuwen van traditionele stijlen. Daarmee namen we kunst en natuur als voorbeeld voor vormen, patronen, texturen en kleuren.

Afbeelding

Waar hebben jullie inspiratie opgedaan voor de omgeving van Eiland Leven?

Het prachtige azuurblauwe en turquoise water rond het koraalrif van de Stille Zuidzee/ Polynesië was van enorme invloed op de omgeving van dit pack. Dus het was eigenlijk heel logisch om ter ondersteuning van het thema ook de kleurige flora en fauna van die regio te gebruiken. Gelukkig bood de stijl van De Sims 4 ons de mogelijkheid om ons te richten op een plek die vertrouwd is, maar niet te specifiek, dus er was wat creatieve speelruimte. Het scheepswrak was bijvoorbeeld een vissersbootje dat vast was gelopen en verlaten, in plaats van iets groots en massief zoals een tanker. De vormgever pakte onderdelen van verschillende boten en gebruikte vervolgens referenties van scheepswrakken om de schade en het verval van de materialen op de juiste manier in beeld te brengen. Op een gelijksoortige manier kwamen we referenties tegen van een waterval in Noord-Europa die we mooi vonden en hebben die vervolgens aangepast op ons thema. We wilden ook zeker weten dat we een gevoel van herkenbaarheid boden voor iedereen die op de eilanden in de Stille Zuidzee/ Polynesië heeft gewoond, dus namen we contact op met een interne groep voor suggesties. Een van onze favoriete huishoudelijke voorwerpen die uit die discussie voortkwam, was de enorme houden lepel en vork voor je keuken!

Afbeelding
Afbeelding

En hoe zit het met de unieke patronen op de boten, gereedschappen en kleding?

Voor de meeste patronen hebben we onze inspiratie uit regiospecifieke kunst en textielprints gehaald en die vervolgens op de stijl van De Sims toegepast. Onze vormgever is heel wat uurtjes bezig geweest met het ontleden van vormen, motieven en grafische elementen, en heeft daar vervolgens een bibliotheek met patronen voor anderen mee samengesteld. We wilden de affiniteit van de community voor de eilandcultuur weerspiegelen dus het voelde goed om bij de patronen te refereren naar het traditionele oceaanleven en de lokale planten en bloemen.

Afbeelding

Wat vormde een uitdaging voor de conceptuele vormgeving?

Het balanceren van de juiste hoeveelheid content met de visie die je probeert te creëren is altijd lastig. Voor dit pack moesten we twee meubelstijlen creëren: een luxe resortthema voor de woonprojecten op het eiland en een meer ambachtelijke, plaatselijke look voor de eilandbewoners. Het was niet mogelijk om binnen ons tijdframe alles speciaal te ontwerpen, dus hebben we besloten om te steunen op het gebruik van materiaal en kleuren om beide stijlen te verenigen.

Vertel ons over een succesmoment tijdens het bedenken van de conceptuele vormgeving.

Bijna elk onderdeel had wel een klein ‘hoera-moment’ tijdens de ontwerpfase. Zelfs een kleine verandering qua detail of richting kan iets naar een hoger niveau tillen. Voorwerpen die inspireren tot het vertellen van verhalen geven echter ook veel voldoening. Zoals de tikibar waarbij de bouwstijl, decoratieve stukken en de behandeling van materialen allemaal worden gekozen om een bepaald verhaal te omschrijven. De beste zucht van verlichting treedt op wanneer je alle content samenbrengt en (hopelijk!) ziet dat de look samenhangend is en de sfeer van het pack echt neer weet te zetten.

Afbeelding

Over welk onderdeel van Eiland Leven ben je het meest enthousiast om te kijken hoe spelers daar op reageren?

Ik ben heel benieuwd hoe spelers reageren op de fantastische vormgeving van de oceanen en hoe ze deel zullen nemen aan alle bijbehorende activiteiten. Het is niet alleen maar een enorme bak water om in rond te spetteren. We hebben nieuwe zwemstijlen toegevoegd, zeedieren om acties mee uit te voeren en kleine verrassingen voor je Sims, zoals bedekt worden met slijm of kramp krijgen tijdens het zwemmen. Misschien zien ze zelfs wel een haai!

Afbeelding

We hopen dat jullie hebben genoten van dit kijkje achter de schermen, Simmers! De Sims 4 Eiland Leven is verkrijgbaar voor PC en Mac vanaf 21 juni en voor PlayStation 4 en Xbox One vanaf 21 juli.

Gamekitty11
De Feestmeester
Badges: 2
:
1 Jaar Lid Vrouw

13 Jun 2019, 09:59

Als ik moet denken aan eilzndleven dan denk ik direct aan vaiana en Arial 

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

13 Jun 2019, 17:07

Afbeelding

De tropische storm van Sulani
De Sims 4 Eiland Leven heeft een nieuw weertype: De Tropische Moesson. Dit weertype komt alleen voor op Sulani en alleen bij spelers die zowel De Sims 4 Eiland Leven als De Sims 4 Jaargetijden geïnstalleerd hebben.

Meer weten? Lees het volledige artikel op onze website!
Kan jij het nog bijhouden? Alle updates over De Sims 4 Eiland Leven vind je op een rij op onze website.

Heb jij nog vragen? Stel ze in dit topic. Wie weet heb ik daar toevallig wel het antwoord op.
- Niet beschikbaar als teamlid. Toch hulp nodig? Vraag het een van mijn medeteamleden!

Jur_Simmer
Graaien in een bak met Pinda's
Badges: 5
:
De Gulle Gever De 21e Eeuw
Middelbare Scholier Man
De Bonsai

13 Jun 2019, 19:01

Ben benieuwd of dit weertype dan ook met de weer machine opgeroepen kan worden (in andere werelden). Denk dat command centre wel toestaat deze tropische storm in andere werelden te gebruiken...
Eat
Sleep
Play Sims
Repeat

Thebajandutch12
Luie Lama
:
Team Instinct De Bonsai
Middelbare Scholier De 21e Eeuw
Man

13 Jun 2019, 20:09

en hoop info en een hoop leuke dingen om mee te spelen. ik ben erg hyped over dit pakket en ik ga s'nachts klaar zitten hoor @D@ en die zeemeerminnen :hart:
Afbeelding

Jur_Simmer
:
Middelbare Scholier Man
De Bonsai

13 Jun 2019, 20:18

Helaas kom ik tot mijn ontdekking dat ik 2 toetsen heb op de 21ste  :dood: en de week daarna ook nog belangrijke toetsen....

Hopelijk kan ik om 00:00 de game gelijk spelen en erg zachtjes een video opnemen. De rest van het gezin slaap dan waarschijnlijk al haha.
Nog even wachten dat mijn bank wordt aangevuld en dan ga ik ook pre-orderen!
Eat
Sleep
Play Sims
Repeat

Kympulse
Admin
:

13 Jun 2019, 23:19

Ik mag hem, met dank aan EA Game Changers eerder spelen, maar het wordt die dag tropisch warm... typisch :LOL: Ik hoop dat mijn laptop het trekt (A)

Ondertussen weer twee screens met dank aan de Guru's.

SimGuruMorgan heeft wel een hele bekende zeemeermin nagemaakt:

Afbeelding

SimGuruNinja laat weten dat je sim maar één occulttype kan zijn, dus geen hybride sims, maar dat je de vampieritems wel gewoon kunt gebruiken in de zeemeersimvorm van zeemeermeersims om er creepy, kwaadaardige zeemeersimlook te maken!

Afbeelding
- Niet beschikbaar als teamlid. Toch hulp nodig? Vraag het een van mijn medeteamleden!

Thebajandutch12
Luie Lama
:
Team Instinct De Bonsai
Man

13 Jun 2019, 23:24

nou mooi zijn ze zeker niet :schaam:
Afbeelding

Jur_Simmer
:
Middelbare Scholier Man
De Bonsai

14 Jun 2019, 11:53

Kympulse schreef:
Ik mag hem, met dank aan EA Game Changers eerder spelen, maar het wordt die dag tropisch warm... typisch :LOL: Ik hoop dat mijn laptop het trekt

Dat wordt dan gamen voor de diepvries :LOL: Of een blok ijs onder je laptop leggen, misschien dat dat werkt haha
Eat
Sleep
Play Sims
Repeat

Kympulse
Admin
:

14 Jun 2019, 22:00

Nou, ik heb net mijn laptop terug na dat SSD probleempje.. Wil hem niet opnieuw sturen vanwege waterschade :LOL: Maar de weersvoorspellingen zijn nu een paar graadjes lager, dus ik ben hoopvol (A)

Ik heb echt zin in dit pakket. Ben ook erg nieuwsgierig naar die tropische storm. Ik vind de huidige onweersbuien al pittig :P

Thebajandutch12
Luie Lama
:
Team Instinct De Bonsai
Man

14 Jun 2019, 22:37

ik heb hem net ge pre orderd. en kan echt niet wachten tot volgende week het pakket uitkomt
Afbeelding

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

17 Jun 2019, 15:46

Twee screens van SimGuruNinja

De Sims 4 Eiland Leven + het club systeem uit Beleef het Samen:

Afbeelding

De Sims 4 Eiland Leven + het restaurant uit Uit Eten:

Afbeelding

De Sims 4 Eiland Leven + de massagetafel uit Wellnessdag:

Afbeelding

Jur_Simmer
:
Middelbare Scholier Man
De Bonsai

18 Jun 2019, 17:21

Wanneer vervalt het embargo eigenlijk? Gamechangers krijgen vandaag de toegang tot het spel al.... toch? En morgen 17 uur mogen er dingen gepost worden toch?
Eat
Sleep
Play Sims
Repeat