Kympulse
Admin
Badges: 21
:
De Simmaking Expert 2 Jaar Lid
De Magnifieke Simmaker De Fanatieke Filmer
Coole Creator De Organisator

Re: De Sims 4 Jaargetijden

22 Jun 2018, 00:09

Ah nou hopelijk werkt die bij herstart! Geniet van het pakket! Iedereen veel plezier met Jaargetijden! :zon:

fr0zixx
Slapende Piramide
Badges: 6
:
2 Jaar Lid TOPper van 2019
De Fotograaf TOPper van 2018
1 Jaar Lid TOPper van 2017

22 Jun 2018, 14:48

zelfs zonder mods en cc en een compleet nieuwe save heb ik dit probleem... nog even geen jaargetijden voor mij haha

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

22 Jun 2018, 19:32

De Sims 4 Jaargetijden is binnen!

Stort je op dit weergerelateerde uitbreidingspakket.

Het De Sims™ 4 Jaargetijden Expansion Pack is binnen!* Het is echt een game-changer en we kunnen niet wachten om te zien wat jullie gaan maken en welke verhalen jullie zullen vertellen. Kom erbij Simmers en zorg het hele jaar door voor wat seizoensmagie! Maar eerst een snel overzicht van dit pack, samen met de nieuwe lanceringtrailer met de familie Climate in de hoofdrol! Je kunt de familie Climate ook uit de galerie downloaden om unieke jaargetijdeverhalen mee te vertellen.

Eerste afspraakjes
Zullen we de kalender er even bijhalen? Hier staan alle aanstaande feestdagen op, en elke feestdag heeft een aantal tradities om te voltooien. Hoe meer tradities je Sims voltooien, hoe gelukkiger ze tijdens die feestdag zullen zijn. Je ziet hier ook het schema van het huishouden van je Sims, zoals wanneer ze naar hun werk moeten. Zet de weersvoorspellingen hier ook bij zodat je Sims vooruit kunnen plannen. Om het allemaal af te maken, staan ook de verjaardagen van je Sims op de kalender. Want welke Sim houdt er nu niet van een stukje verjaardagstaart?

Het weerstation
Jaargetijden staat uiteraard voor jaargetijden! En elk jaargetijde heeft zijn eigen functies en plezier. Zie hieronder een overzicht van elk individuele jaargetijde.

Lente
Lente betekent plassen, modder, motregen en onweersbuien. Als het begint te regenen, wapen je Sims dan met paraplu’s en regenjassen. Vergeet niet dat onweersbuien Sims vaak erg nerveus maken. Zorg dat je de weersvoorspelling controleert voordat je een barbecue in de achtertuin organiseert. Daarnaast staat de lente voor bloemen!

Zomer
Zit je te puffen van de warmte? Zet de ijsthee maar klaar en bouw een prachtig zwembad want de zomerhitte haast zich naar de wereld van je Sims. Kleintjes zullen het geweldig vinden om in het nieuwe kinderbad te spetteren. Pro-tip: als de temperatuur stijgt, zorg dan dat je Sims hun zomeroutfit aantrekken anders lopen ze kans oververhit te raken.

Herfst
Als er een koele wind op komt zetten, weet je hoe laat het is. Laat het truienweer maar beginnen! Het Oogstfeest valt in de herfst en Sims genieten dan samen met hun beste vrienden en familie van een groots eetfestijn om hun dankbaarheid te vieren. Versier de huizen van je Sims voor deze speciale dag, geef de hors d ‘oeuvres door, bak een prachtig dessert en vier met de hele familie.

Winter
Heb je dat pak sneeuw gezien? Dan moet het winter zijn en is het tijd voor de leukste feestdag van allemaal: Winterfeest. Bestel het feestdagenpakket en versier je hele huis want dit wordt echt een feestje. Je Sims kunnen cadeaus geven, de open haard aansteken en van een bezoek van Vadertje Winter genieten! Vergeet niet om je Sims dik in te pakken met mutsen, jassen of handschoenen, anders betalen ze wellicht de ultieme prijs. (Dramatische muziek zwelt aan.) Maar, weet je wat niet dramatisch is? Schaatsen! Bouw de schaatsbaan voor wat ijspret en om je Sims de mooiste kunstjes en pirouetten te leren.

Je kunt ons uiteraard op ons woord geloven, of je kunt het zelf ervaren! Speel De Sims 4 Jaargetijden en verander de levens van je Sims voor altijd met weer en zoveel meer.

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Maak kennis met de familie Climate: Deel drie!

03 Jul 2018, 19:21

Deel drie - Het hazenpad

Adem in. Adem uit. Adem in. Adem uit.

Arthur wisselde steeds van houding, en de poses werden steeds ingewikkelder. De trage maar aanhoudende regen kalmeerde hem, bracht zijn gestreste geest tot rust. . . en maskeert het geluid van zijn wind terwijl hij zich ongemakkelijk ver voorover buigt.

Arthur keek van links naar rechts om te controleren of zijn vrouw hem niet hoorde. Ze zou er nooit meer over ophouden. Ook Summer zou hem genadeloos bespotten. Nicholas zou hem alleen maar imiteren, waardoor de yoga nog dagen zichtbaar zou zijn. Arthur vertrouwde erop dat de kust veilig was en ademde nogmaals uit om zijn oefening af te ronden. Hij stapte uit het prieel de regen in.

Arthur hield van regen. Hoe het rook, hoe het klonk als het neerviel op het dak, hoe het de grond tot leven wekte.
"Je begint een beetje filosofisch te worden, Art," zei hij tegen zichzelf.
Hij bestudeerde de planten in zijn tuin en zorgde ervoor dat de regen de grond vulde met zijn levenbrengende voedingsstoffen. Hij keek nog even snel door de tuin, die hoe langer hoe doorweekter werd, en kwam onder zijn favoriete appelboom terecht.
"Kom je binnen, schat?" riep Janine vanaf de veranda. "Het regent pijpenstelen."
"Ja, ik kom zo!" reageerde Arthur.
Arthur voelde zich nog een beetje zen van de yoga. Hij strekte zijn armen uit en keek naar de hemel. Ik kan gewoon hier douchen, dacht hij bij zichzelf.
Kraak. Kraak. Boem!
Arthur werd geraakt door de bliksem en sloeg steil achterover. Hij verloor zijn bewustzijn. De duisternis omringde hem. Arthur mompelde naar Janine op de veranda dat het nog een paar minuutjes langer zou duren.
Arthur sloot zijn ogen.

Wat later

Arthur werd niet in zijn tuin wakker maar een heel andere plek. Het regende niet meer, de zon scheen. De bomen hingen vol bloesem en de wind was gaan liggen.
Er leek iets mis met de wereld. Heel vreemd.
"Waar ben ik?" vroeg Arthur hardop.
Hij hoorde een geritsel in de buurt en draaide snel zijn hoofd om te zien wat het was.
"Welkom, beste Arthur!" sprak een gigantische haas ter grote van een Sim, die zich over hem heen boog.
Zijn stem was even hoog als zijn oren lang. Hij droeg een ouderwetse maar kleurrijke outfit en huppelde van poot naar poot.
"Haha, mijn vriend! Ik zei welkom," herhaalde de haas. "Kom! Je moet mijn eieren zoeken!"
Arthur stond langzaam op, krabde op zijn hoofd en keek om zich heen om uit te vinden wat er aan de hand was.
"Jouw eieren?" vroeg hij.
"Precies!" reageerde de haas.
Hij liep in tegenovergestelde richting weg met een sierlijke sprong in zijn pas. Arthur volgde, aanvankelijk langzaam, en raakte op snelheid naarmate hij zijn zintuigen voelde terugkeren.
"Daar is er een!" riep de haas. Arthur boog zich voorover om de plek te onderzoeken en vond een ei. Hij bewaarde het in zijn zak en volgde de haas, die al snel weer in beweging kwam.
"Daar is er nog een! Joepie!"
Zo ging het een tijdje door. De haas wees op een ei, Arthur pakte het en de haas gooide vrolijk kleurrijke bloemblaadjes in de lucht.
Ten slotte bereikten ze het einde van de tuin. De haas stopte pardoes, draaide zich om en vroeg naar het aantal eieren. Toen hij zijn hand in zijn zak stak, viel Arthur op de grond. Opnieuw zag hij zwart voor zijn ogen. Alles in de wereld, ook de haas, verdween uit zicht.

Afbeelding

Nog wat later

"Papa? Papa? Kun je me horen?" vroeg Summer.
Ze hing over hem heen, een meter van zijn gezicht. Arthur tintelde van een vreemd soort energie – een duizelingwekkend gevoel – terwijl hij naar zijn bezorgde dochter keek.
"Waar is de haas," vroeg Arthur.
Summer keek naar haar moeder. De twee keken elkaar aan.
"Er is geen haas," zei Janine.
Ze hield Nicholas vast, die in tranen was door de aanblik van zijn vader die op de grond lag.
"Er is niets aan de hand, knul. Ik voel me prima." zei Arthur terwijl hij opstond.
"Wat is er allemaal gebeurd?" vroeg Summer.
Arthur haalde zijn hand door zijn knisperende haar en vertelde over de blikseminslag. Hij tuurde een tijdlang door de tuin. Hij wist dat de haas echt was. Hij was zeker dat hij het zich niet verbeeld had. En precies op dat moment stak hij zijn hand in zijn zak.
"Geloven jullie me nu?" vroeg hij met een ei in zijn hand.

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Maak kennis met de familie Climate: Deel vier!

12 Jul 2018, 20:45

Afbeelding

Summer dook vanaf het platform in de achtertuin in het heldere, verfrissende zwembad. Het geluid van de wereld verstomde toen ze onder het water dook, en ze genoot van een moment van rust.

Het leven van een tiener is zo ontzettend zwaar! Haar ouders bemoeien zich met alles. “Hoe zijn je cijfers?” vragen ze. “Je krijgt geen goede baan hoor als je niet studeert,” zeggen ze. “Ik vind het niet fijn dat je omgaat met Billy,” zeurt papa. “Hoe gaat het eigenlijk met Amanda? Jullie zijn toch nog wel steeds vriendinnen?” vraagt mama. Altijd maar die vragen! Er is gewoon nooit een moment om even te ontsnappen.

En haar kleine broertje. Ugh. Summer kwam weer boven en haalde diep adem. Ze wreef het chloor uit haar ogen en de gewone, ademende wereld kwam weer in zicht. Haar vader probeerde zijn bijenkorf te betoveren, maar afgaande op de plekken op zijn kin ging hem dat niet bijster goed af.

“Au!” riep Arthur. “Wat bij-zonder onaardig!”
“Kreun” zegt Summer.
“Hé! Dat was best een goede woordgrap.”
“En dat was een oxymoron,” antwoordde Summer.
Haar vader strompelt ervandoor, op zoek naar zijn imkerpak. Waarom konden de bijen zijn tuin niet gewoon bestuiven?
Aan de andere kant van de tuin speelde Janine, Summers moeder, met Nicolas in het kinderbad. De kleine pestkop was nog niet groot genoeg om in het zwembad te zwemmen, en dat vond Summer helemaal niet erg. Het lastpak zou haar zwemsessies waarschijnlijk alleen maar vergallen.

Haar ouders waren echt zó oneerlijk. Toen zij klein was, gaven ze haar altijd op haar kop voor het niet opruimen van haar kamer. Kreeg ze een standje voor het niet uitvoeren van klusjes. En kreeg ze de wind van voren als haar cijfers niet goed waren. Maar nee, Nicolas niet. Die kleine druiloor kreeg alles voor elkaar. Maar hij was zo’n verschrikking!
Haar vader kwam weer buiten, van top tot teen in zijn imkerpak gestoken. Hij zag er eerlijk gezegd idioot uit. Summer rolde met haar ogen.
“Alle bijen in een korf wat is dit pak warm!” riep haar vader.
“Je ziet er stom uit,” pestte Summer.
“Ah, toe!” antwoordde Arthur. “Je was vroeger zo leuk. Je hielp me altijd met de bijen.”
“Je bekijkt het maar,” zei ze.
Summer liep mokkend naar binnen, morste overal water op de vloer en liet zich languit op bed vallen. Ze knalde met de deur en zette de muziek op tien zodat ze iedereen kon negeren.

“Summer! Kom eten!”
Haar moeder klonk aardiger dan normaal, maar ze zou er niet intrappen.
“Dacht het niet.”
“Toe nou, Summer. We hebben je lievelingseten gemaakt.”
Jeetje, haar vader ook al. Ze spannen samen. Ze spanden altijd samen.
“Suuuummer, iedereen wacht op je.”
Haar ouders legden de peuter het zwijgen op. Wat had Nicolas willen zeggen? Te nieuwsgierig om in haar mokkige tienerbui te blijven hangen, trok Summer iets anders aan en marcheerde naar beneden.
“Verrassing!”
Het geluid was oorverdovend, niet zozeer het volume, maar meer de complete schok om haar voltallige sociale kring in badkleding in de woonkamer te zien staan.
“Fijne verjaardag, lieverd,” zei haar vader met een grijns. “Ik heb een honingtaart voor je gemaakt om samen met je vrienden te vieren.”
“Maar, wanneer?” Summer was volledig overrompeld.
“Je moeder heeft ons weken geleden al gebeld,” vertelde haar beste vriendin Judy. “Kom op, laten we gaan zwemmen.”Haar vader zette de stereo aan en haar favoriete nummer werd gespeeld. De zomerhitte was met de zon ondergegaan, maar een heel legertje tieners racete de deur uit om in het zwembad te springen.
Janine trok aan Summers mouw voordat Summer zich bij haar vrienden kon voegen.
“We weten dat we de laatste tijd nogal op Nicolas gericht waren. Hij heeft heel wat aandacht nodig en we vinden het gewoon geweldig wat jij allemaal doet. We zijn zo trots op jou.”
Summer gaf haar moeder een dikke knuffel.
“Niet slecht toch, kleintje?” zei haar vader, spatel in de ene hand en een bord met burgers in de andere, klaar om de barbecue aan te steken.
“Nou pap, ik moet zeggen dat je dit keer echt iets heel cools hebt gedaan.”
Summer grijnst en rent naar haar vrienden.

Kympulse
Admin
Badges: 21
:
De Simmaking Expert 2 Jaar Lid
De Magnifieke Simmaker De Fanatieke Filmer
Coole Creator De Organisator

16 Jul 2018, 18:11

Haha, sims kunnen toch zo snugger zijn. Ik was lekker aan het spelen en mijn sim vond het wel een leuk idee om haar avondeten in de achtertuin te eten terwijl er een sneeuwstorm aan de gang was. :LOL: Daar raakte ze gespannen van en zette het op een rennen. Maar in plaats van dat ze het huis in rende en daar bleef rende ze via de voordeur weer naar buiten.. alsof daar geen sneeuwstorm bezig is :LOL: