Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

De Sims 4 Ecologisch Leven

05 Mei 2020, 18:40

Afbeelding
De Sims 4: Ecologisch Leven
Uitbreidingspakket

Release: 5 juni 2020
Adviesprijs: €39,99

Maak een verschil
Wees de verandering die je wilt zien in Evergreen Harbor. Start een schoonwaterproject met collega-medewerkers of bouw windturbines om de gemeenschap van stroom te voorzien en kijk hoe je buurt transformeert.

Duurzaam leven
Drie woorden: verminder, hergebruik, recycle. Verzorg een verticale tuin om je eigen producten te kweken of duik in de vuilniscontainer om aan spullen te komen. Zorg er alleen voor dat je daarna wel een bad neemt.

Samenwerkende gemeenschap
Jouw grootste bron is jouw gemeenschap. Stem elke week op buurtactieplannen om recycling, vrijwilligerswerk en nog veel meer aan te moedigen.

Verander de wereld
Kleine stappen leiden tot grote verandering. Houd er rekening mee dat alles wat je doet een blijvend effect heeft op je omgeving.

Geupcycled decor
De prullenbak van de ene Sim is licht gebruikt meubilair voor de andere Sim. Kleed je huis aan met gebruikte voorwerpen of maak je eigen spulletjes met teruggewonnen materialen. Hoe dan ook, upcycling is het toppunt van stijl.

Meer informatie?

↬ Een dag voor aankondiging werd het pakket geteased op de socials:
Er komt een nieuw uitbreidingspakket voor De Sims 4

Eerder vandaag postte The Sims een gifje op Twitter en Instagram met een windmolen en een achtergrond dat niet lijkt op een basisspel wereld die we momenteel in De Sims 4 hebben.

Afbeelding

Onder andere teksten als "Groene Plumbobs? Ik ben een grote fan!" en "Hoe groen is jouw Plumbob?"

Morgen, woensdag 6 mei start om 17.00 uur de première van de nieuwe aankondigingstrailer.

Froos
Sociaal Konijn
Badges: 8
:
De Verzamelaar 2 Jaar Lid
De 365 1 Jaar Lid
Coole Creator TOPper van 2019

Re: Nieuw Ecologisch Uitbreidingspakket

05 Mei 2020, 21:40

Ik hoop toch echt een soort plattelandsleven :spring: Kan prima in combinatie met dat eco misschien :D
Fingers crossed voor Country Living :O

Kympulse
Admin
Badges: 23
:
Meeting Manager De Verzamelaar
De Simmaking Expert 2 Jaar Lid
De Magnifieke Simmaker De Fanatieke Filmer

Re: Nieuw Ecologisch Uitbreidingspakket

06 Mei 2020, 00:52

De country living 'leak' van gisteren was trouwens nep. Iemand heeft zich lopen vermaken met photoshop om simmertjes te pesten blijkbaar...

Maar er is wel een andere lek en die komt van een echte EA site vandaan. Dit uitbreidingspakket gaat vermoedelijk Eco Lifestyle heten in het Engels.

"Ben jij er klaar voor om de wereld van jouw sims te beïnvloeden? Stap in een gemeenschap van mede-samenwerkende makers in 'The Sims 4 Eco Lifestyle' uitbreidingspakket. Speel om verandering en verschil te maken in de nieuwe wereld van Evergreen Harbor. Help je nieuwe buren bij het kiezen van een Community Space Project, verklein je ecologische voetafdruk en zie hoe je buurt verandert. Je zult versteld staan van wat er gebeurt als je Sims de regels beginnen te maken."

Afbeelding

Credits: SimsCommunity

Myrthe
De Strever
Badges: 7
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid TOPper van 2016
De Bonsai De Wandelende Encyclopedie

Re: De Sims 4 'Eco Lifestyle'

06 Mei 2020, 08:04

Ik moet zeggen dat ik er nog niet warm of koud van wordt. Ik ben vooral een beetje in de war omdat het hele Eco Living idee al in meerdere packs verstopt zit.
We hebben nu Tiny Living, Island Living, off the grid-leven en wasdag die het allemaal aantikken. 
Wat kunnen ze er nu nog mee doen? Het leuke/bijzondere lijkt er al een beetje af te zijn. Als ik dat tekstje zo lees klinkt het echt redelijk saai en nikszeggend. 
Maar wie weet blaast de trailer me wel omver! 
Afbeelding

Charlottje_2006
De Dreuzel

06 Mei 2020, 09:41

Ik hoop dat er nieuwe dieren bij komen dat lijkt me echt gaaf  :zon: :)
Hoi!

esmeesluiter
De Snorrebaard
Badges: 4
:
Kusje erop? De Verzamelaar
Basisschoolleerling Vrouw

06 Mei 2020, 12:07

@
Charlottje_2006
Ik hoop dat ook! Ik ben nu wel uitgekeken op de honden, katten en knaagdieren.
Hoi ik ben Esmee!

Kympulse
Admin
Badges: 23
:
Meeting Manager De Verzamelaar
De Simmaking Expert 2 Jaar Lid
De Magnifieke Simmaker De Fanatieke Filmer

06 Mei 2020, 14:37

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten omdat het een uitbreidingspakket is. Ik weet met de eerste keer community accessoirespakket stemrondes, dat ecologisch leven toen won, en we vervolgens kozen voor wasmachines. Mijn eerste indruk van het thema is meer gamepack formaat dan uitbreidingspakket formaat.. :/

Myrthe
De Strever
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid

06 Mei 2020, 14:50

@
Kympulse
ja precies! Precies dat.

Dieren zouden leuk zijn, maar dieren zijn echt totaal niet eco. Koeien en varkens (bijvoorbeeld) stoten echt belachelijk veel co2 uit. Dus ik kan me niet voorstellen dat ze die in een eco pakket stoppen. Paarden kunnen eventueel gebruikt worden als vervoersmiddel om zo je voetafdruk te verminderen? Maar er zijn geen auto's in de Sims dus dat heeft ook geen nut  :LOL:
Zonnepanelen en windmolens zijn wel leuk maar ik snap niet zo goed wat je er verder mee zou kunnen doen (gameplay wise)! Behalve dat je rekening/huur omlaag zou gaan? En verder... Richting zero-waste misschien? Je afval hergebruiken voor doe-het-zelven? Dat kan wellicht een nieuwe vaardigheid zijn

Buiten dat kan ik gewoon vrijwel niks bedenken wat ze nog in een uitbreiding gaan doen. Een gamepack had inderdaad beter gepast. Dit onderwerp is wel lekker van nu, en in het echte leven probeer ik er heel erg op te letten, maar het klinkt voor mijn simmetjes een beetje saai aangezien we al zoveel hebben. :( Island Living (voor off the grid) en Tiny Living wil ik bijvoorbeeld uiteindelijk echt nog kopen om dat eens te proberen, maar ik heb dan niet echt de behoefte aan nog zoiets?

Hoop trouwens wel op nieuwe karaktereigenschappen en doelen! Want die vind ik toch nog wel een beetje karig. 
Afbeelding

XxRockyyxX
Hilarisch
Badges: 9
:
2 Jaar Lid De Verzamelaar
1 Jaar Lid Kusje erop?
TOPper van 2019 Middelbare Scholier

06 Mei 2020, 17:07

Ik vond de trailer echt heel saai. Er gebeurde bijna niks. Het enige wat ik leuk vind, is de kleding.
Normaal ben ik super enthousiast na een trailer, maar nu totaal niet.
Ik probeer zo actief mogelijk te zijn op het forum

esmeesluiter
De Snorrebaard
:

06 Mei 2020, 17:14

De trailer gezien en ik weet niet of ik het 40 euro waard vind... Ik hoopte op een WOW maar het was een mwehhh
Hoi ik ben Esmee!

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

06 Mei 2020, 17:23

Speel om een verschil te maken in het De Sims 4 Ecologisch Leven Expansion Pack!

Maak een verschil en transformeer de wereld van je Sims.

Welkom bij Evergreen Harbor, de duurzame stad van je dromen! Sluit je aan bij een community van collega-coöperatieve makers en duurzaamheidsactivisten in het De Sims 4 Ecologisch leven Expansion Pack, vanaf 5 juni 2020 te spelen op de pc, Mac, Xbox One en Playstation 4! Hoe ga jij spelen om een verschil te maken?

Verander de wereld
In Evergreen Harbor is elke actie en elke beslissing die je maakt van invloed op de status van de wereld om je heen. Hoe schoner Evergreen Harbor wordt, hoe meer de natuur zal opbloeien. Jij bepaalt of de lucht troebel of helder genoeg is om het noorderlicht te zien. Laat het vuil zich gewoon opstapelen in de straten van je buurt of maak het schoon om weelderige groene wandelpaden in de stad te creëren. Het is allemaal aan jou!

Upgrade je huis
Nieuwe updates in Bouwen/Kopen moedigen ook een milieubewuste manier van leven aan. Voor de allereerste keer kun je je rekeningen compenseren met windturbines, zonnepanelen en dauwopvangers. Verminder je ecologische voetafdruk en investeer in een levend dak voor wat kleurige natuurpracht. Binnen kun je kiezen uit prachtige nieuwe meubels (duurzaam gemaakt uiteraard) of de rommel van iemand anders veranderen in de mooiste voorwerpen!

Afbeelding

Maak het of breek het
Over het terugwinnen en hergebruiken van dingen gesproken, waarom begin je niet aan een nieuwe carrière als vervaardiger? Als je door de stad loopt, hou je ogen dan open voor items en materialen die je voor je volgende project kunt gebruiken. Dappere Sims zouden een duik kunnen nemen in vuilniscontainers om grondstoffen als verf, stukjes en beetjes en ingrediënten te vinden. Zolang ze de geur niet erg vinden :-) Kies de freelance carrière van vervaardiger om kaarsen, bruissapjes, geupcyclede voorwerpen en meer voor je mail- en internetbestellingen te maken! Of probeer je buren aan te moedigen om te stemmen voor een gemeenschappelijke ruimte, waar ze gezellig samen kunt knutselen.

Gebruik je stem
Ongebruikte gezamenlijke ruimtes zullen letterlijk als stortplaats verloren gaan. Trommel je buren op om te beslissen hoe je ze moet gebruiken. Om die makerruimte te krijgen, heb je ondersteuning nodig. Had je liever een gedeelde plantenruimte met verticale tuinen willen hebben? Stem erop! Elke week kun je samen met je gemeenschap op een nieuw buurtactieplan stemmen. Transformeer de gedeelde kavel, promoot de uitvoerende kunsten, stel een wekelijkse workout voor, eis een upcycling-initiatief of verken de vele andere opties op het bord. Maar onthoud dat je met een papieren zak op je hoofd kunt eindigen als de boel mis gaat...

Afbeelding

Wat je ook doet in Evergreen Harbor, weet dat jij de wereld verandert.

Pre-order het De Sims 4 Ecologisch Leven Expansion Pack vandaag nog voor Mac, pc en Xbox One!

Froos
Sociaal Konijn
Badges: 8
:
De Verzamelaar 2 Jaar Lid
De 365 1 Jaar Lid
Coole Creator TOPper van 2019

Re: De Sims 4 Ecologisch Leven

06 Mei 2020, 20:59

Ik heb ook alles even gelezen en gezien en tsjah...ik weet nog niet echt wat ik hier van moet vinden. Het doet mij meer denken als een gamepack. Zoals ik begrijp moet je de nieuwe wereld Evergreen Harbor weer groen maken. Net zoiets als met Strangerville waar je het mysterie moest oplossen. Waarom was dat een GP en dit een EP? Want deze EP heeft volgens mij niet echt een toegevoegde waarde aan andere werelden als bijvoorbeeld Willow Creek en Oasis Springs. De nieuwe gameplay speelt zich volgens mij alleen af in Evergreen Harbor. Bij een nieuwe EP verwacht ik nieuwe gameplay over het hele spel. 

Ik ben een beetje in de war. Wat is nu precies het verschil tussen een EP en een GP, want 40 euro voor deze nieuwe gameplay vind ik best veel.

Het idee van Eco living vind ik mooi om van een grauwe stad een fleurige en bloeiende wereld te maken daar is niks mis mee, maar om het een EP te noemen mwah :sad:
Een beetje verward hier :$

esmeesluiter
De Snorrebaard
:

06 Mei 2020, 21:04

Nu ik goed kijk... Die knotjes uit de trailer lijken op die van studentenleven maar dan zonder het nog hangende haar erachter en die krullen... Die lijkt wel erg op het kapsel met krullen van Eiland leven...
Hoi ik ben Esmee!

Myrthe
De Strever
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid

07 Mei 2020, 09:05

Er zitten een aantal dingen in die ik echt wel tof vind! Zoals het insectenhotel op het onderste plaatje (hoop dat die ook echt bruikbaar is), de verticale tuinen, en het kaarsen en sapjes maken. Door het verhaal heen spelen lijkt me ook wel leuk om te doen... maar waarschijnlijk maar 1 of 2 keer. Dus dan vind ik het ook meer een game pack. Het is een beetje Strangerville 2.0? En die ga ik waarschijnlijk nooit kopen want het interesseert me gewoon niet echt! 
Uitbreidingspakketten zouden, vind ik, toepasbaar moeten zijn op alle werelden waarin je speelt. Als het grootste deel van dit pack gaat om het opbouwen van deze ene specifieke wereld, dan is het denk ik niet voor mij. Ondanks dat ik de kleinere dingetjes erom heen wel heel leuk vind.
Afbeelding

Crystian2002
Lazy Upthunder
Badges: 1
:
1 Jaar Lid

07 Mei 2020, 15:33

Ik heb juist super veel zin in dit pakket, dit komt denk ik vooral omdat ik dit een erg leuk thema vind en volgens mij ben ik ook één van de weinigen die het wel bij een expansion pack vindt passen. Ik zal mijn mening hierover aan jullie uitleggen.

Ten eerste heb ik het gevoel dat er best veel gameplay bij zit: het maken van kaarsen, bruissapjes en geupcyclede voorwerpen, dumpster diving, de waarschijnlijke terugkeer van dood door vliegjes, al die gekke machines, de insectenhotel, de verticale tuintjes, de zonnepanelen, windturbines en dauwopvangers, een nieuwe carrière, het buurtactieplan op zo'n speciaal kavel en natuurlijk de veranderende wereld. In vergelijking met game packs is dit volgens mij best veel gameplay. Bij Strangerville heb je bijvoorbeeld alleen echt het verhaal en de militaire carrière en die afluistertafel, of bij Uit Eten waar je eigenlijk qua gameplay alleen maar uit eten kan gaan, een restaurant kan runnen en recepten kan leren. Zelfs in verhouding tot sommige expansion packs denk ik dat er echt wel veel gameplay in zit. Zo heb ik het gevoel dat hier best wel eens meer gameplay in kan gaan zitten dan in Eiland Leven.

Daarnaast is dit pakket denk ik ook wel bruikbaar in andere werelden. Zo past het maken van kaarsen en bruissapjes denk ik best wel goed in alle andere werelden, ik denk vooral als je seizoenen hebt. Zo zat ik al te denken aan het maken van kaarsen in de herfst en winter periode en het maken van bruissapjes voor in de zomer. Ook heb ik meegekregen dat die kavel, met het stembord, dat steeds verandert ook in andere werelden kan worden geplaatst (Ik weet echter niet 100% zeker of dit ook echt waar is). Ook neem ik aan dat de zonnepanelen, windturbines en dauwopvangers in elke wereld bruikbaar is en dat het je bijvoorbeeld helpt als het gaat om de rekeningen van je kavel. En natuurlijk zal de meeste gameplay in Evergreen Harbor zijn, maar dit vind ik niet zo vreemd, want hetzelfde geldt voor de andere twee pakketten met leven in de naam, eiland leven en stedelijk leven.

Ten slotte wil ik nog iets zeggen over iets dat ik bij veel mensen zie voorbij komen (niet op dit forum, maar op youtube wel veel) en dat is het feit dat er herhaling is van gameplay. Daar ben ik het mee eens, maar naar mijn idee is er ook genoeg nieuwe gameplay. Er wordt dan bijvoorbeeld veel gezegd, dat het veranderen van de wereld erg veel op Sulani en Strangerville lijkt. Dit is inderdaad een overeenkomst, maar dat wil niet zeggen dat het precies hetzelfde werkt. Ik vind het concept van veranderende werelden heel erg leuk, want daardoor ontstaat er wat diversiteit in de omgeving, daarom vind ik seizoenen ook zo leuk. Ik vind het dus helemaal niet erg dat zo'n concept wordt herhaald. Daarnaast worden er wel meer concepten/animaties opnieuw gebruikt, zoals de O Jaa onder de douche van Studentenleven die dezelfde animatie heeft als de O Jaa in de kast van Beleef het Samen. Ook wordt het werk concept van Aan het Werk gebruikt voor Word Beroemd. Ik ben heel blij met het feit dat de acteer carrière zo is als hij is en ik vind het ook niet erg dat dit een concept van Aan het Werk is hergebruikt. Ik vind het daarom ook niet erg dat het veranderen van de wereld een herhaald concept is aangezien ik dit gewoon een leuk concept vindt blijven.

Ik heb er dus echt heel veel zin in, maar je weet maar nooit misschien valt het me uiteindelijk tocht tegen, maar dat zullen we zien wanneer het uitkomt. Het is weer een lekker lang bericht geworden, maar ik wou graag met jullie delen waarom ik denk dat deze uitbreiding toch best nog wel eens leuk zo kunnen worden.