Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

TOP beoordeelt.. Uit Eten

07 Jun 2016, 18:16

Afbeelding

Uit Eten

Het derde GamePack van De Sims 4.
Dit pakket staat in het teken van de experimentele keuken en het runnen van een eigen restaurant.

Of stuur je sims lekker uit eten.

Maar, wat vind jij van dit pakket? Waarom vind je dat? En geef het een rapportcijfer van 1 - 10!

8,0
24 punten gegeven door 3 personen. Laatste update 23-03-2017, 17.25 uur, EsceL1ne.

Kympulse
Admin
Badges: 23
:
Meeting Manager De Verzamelaar
De Simmaking Expert 2 Jaar Lid
De Magnifieke Simmaker De Fanatieke Filmer

Re: TOP beoordeelt.. Uit Eten

17 Jun 2016, 16:47

Ik heb De Sims 4 Uit Eten nu ongeveer een weekje en zeker er al mee gespeeld.
Het is wel jammer dat er zoveel bugs in zitten, maar die zal ik met de beoordeling niet meenemen, want ik hoop dat ze die nog gaan verhelpen.

Ik begon eerst met het geven van geld aan een sim en er een mooi restaurant van te laten kopen.
Even alles uitproberen, kijken hoe dat gaat.
In het begin was dat leuk, maar al snel gaat de uitdaging er voor mij vanaf.

Daarna heb ik een nieuwe sim gemaakt en is deze een restaurant begonnen zonder cheats en zonder extra inkomen van een carrière.
Dat vind ik erg leuk. Geld verdienen met het restaurant en de moestuin om vervolgens het restaurant verder uit te bouwen, maakt het voor mij interessant.
En dat was dan alsnog intensief spelen met alleen dit pakket.
Ik denk dat het ook lang leuk blijft als je ondertussen ook gewoon het leven van je simsfamilie hebt met school, werk, feestjes en verjaardagen.
Dus dat wil ik ook ooit nog eens proberen met Levenslijn.

Wat ik jammer vind is dat, hoewel ik niet perse achter het fornuis hoef te staan, je de medewerkers niet kunt assisteren.
Je kan de bediende assisteren door tafels af te ruimen, maar geen voedsel brengen, de host niet meehelpen als de wachtrij lang is en je kunt ook niet de kok een handje helpen. Dat vind ik wel jammer. De hele taak overnemen had voor mij niet gehoeven, maar assisteren/meehelpen had ik wel leuker gevonden. Want mijn simmetje loopt nu een beetje rond, gasten verwelkomen, bij tafel kijken, bij personeel kijken en de rest van de tijd is ze het sanitair aan het verbeteren.

Wat ik ook jammer vind is dat je de werknemers geen pauze kunt geven. Want na zo'n 8 uur werken vragen ze daar wel om, wat ook hartstikke logisch is. :P
Het enige wat je kunt doen is het restaurant sluiten, maar dan gaat het personeel en de gasten meteen naar huis.

Verder zou ik graag willen zien dat je bejaarde medewerkers een pensioen kunt aanbieden. Kost misschien wat als werkgever, maar tot nu toe gaan ze of dood op de werkvloer, met financiële gevolgen voor de dagwinst, of ik ontsla ze waardoor ze vervolgens boos worden op mijn sim... :schaam:

Dus feedbackpuntje voor EA van mij zou zijn: het toevoegen van pauze's en pensioenregeling.

Al met al geniet ik wel volop van het pakket en vind ik het ook zeker zijn geld waard.
Ik geef het pakket een 8,5!
Tijdelijk niet bereikbaar voor teamlidzaken. Hulp nodig? Vraag het mijn medeteamleden.

iemand1
De Schaduwagent
Badges: 6
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
"Ik was erbij!" Meeting
TOPper van 2016 Hier vanaf het begin

22 Jun 2016, 20:43

Ik heb het pakket nu ook een tijdje en ben er best blij mee  :D Het restaurantsysteem is goed uitgedacht en ik vind het systeem dat toont wat er beter kan met je restaurant erg leuk gevonden :D Er zijn veel verschillende maaltijden en het is ook leuk dat er nu eindelijk mee drank word geserveert  :) Je kan ook zelf een reclamebord 'maken' voor je restaurant wat ik een leuke touch vind :)

Net zoals Kym vind ik het best spijtig en frustrerend dat je niet kan koken of helpen in de bediening :( Ook vind ik dat er meer spullen in hadden mogen zitten, hier en daar voelt het wat kaal aan  :hmph:

Al met al een leuke toevoeging, ik geef het een 7,5/10 :)

EsceL1ne
Reset Sim
Badges: 4
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
De 20e Eeuw Student

23 Mar 2017, 17:16

Uit eten was 1 van de eerste uitbreidingspakketten die ik kocht en ik ben nog steeds blij met het pakket. :F

Een restaurant kopen/bouwen en inrichten met cheats vind ik ook niet zo spannend. Het is veel te makkelijk dan.. saaaaaii! :zzz:
Alles zien op te bouwen is zeker uitdagend. Je moet er echt even lekker inkomen voordat het allemaal een beetje begint te lopen.

(Trouwens, @
Kympulse
dat van het zelf groenten verbouwen was ik zelf niet opgekomen, goeie tip!) :idee:

@
Kympulse
& @
iemand1
: dat van het assisteren vind ik wel een hele goede. Maaar, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet miste totdat jullie het zeiden.
Het zou wel realistischer worden wanneer dat kan, want alleen maar handjes schudden is ook zo wat. :( ;P

Ik vind het pakket belangrijke elementen toevoegen; meer interacties, het zelf kunnen maken van uithangborden en het in contact staan met je simswereld vind ik erg goed gedaan.
Ik merk dat ik wel een beul ben als restauranteigenaar  :devil: want het liefst laat ik mijn medewerkers 10 uur per dag werken (geld verdienen duuh).
Dus pauzes zijn wel een aanrader EA!

Al met al geef ik het spel een 8/10. :peace:
Geen enkel leven verloopt zo soepel als een Simsleven!

Kympulse
Admin
Badges: 23
:
Meeting Manager De Verzamelaar
De Simmaking Expert 2 Jaar Lid
De Magnifieke Simmaker De Fanatieke Filmer

07 Apr 2017, 14:41

Eigen groente verbouwen heb je alleen niks aan voor de kok en de keuken @
EsceL1ne
:P
Het was meer om extra geld te verdienen met de verkoop ervan zodat ik mijn restaurant sneller kon opbouwen zonder cheats :trots:
Tijdelijk niet bereikbaar voor teamlidzaken. Hulp nodig? Vraag het mijn medeteamleden.