Gebruikers-avatar
Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur
BerichtenCOLON 1476
GeregistreerdCOLON 29 Februari 2016

TOP beoordeelt.. In de Natuur

03 Apr 2016, 23:03

Afbeelding

In de Natuur

Het eerste GamePack van De Sims 4.
Dit pakket staat in het teken van het nemen van een vakantie in natuurgebied Granite Falls.

Ga kamperen of relaxen in een vakantiehuisje.

Maar, wat vind jij van dit pakket? Waarom vind je dat? En geef het een rapportcijfer van 1 - 10!

8,0
16 punten gegeven door 2 personen. Laatste update 04-04-2021 22.40 uur, Myrthe.

Gebruikers-avatar
ZoraisKoekoek
De Nachtbraker
BerichtenCOLON 95
GeregistreerdCOLON 14 Augustus 2016
MedalsCOLON 3

Re: TOP beoordeelt.. In de Natuur

19 Aug 2016, 22:36

8.

Ik houd van buitenactiviteiten. Ik vind het heel erg tof, kamperen, vuur, de kluizenaar.
Echt heel leuk.

Gebruikers-avatar
Myrthe
De Strever
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 12 April 2016
MedalsCOLON 7

Re: TOP beoordeelt.. In de Natuur

04 Apr 2021, 21:53

Vijf jaar later, laat ik deze eens reviewen. :) Ik geef het ook een 8.

Ik vind dat dit pack goed overeind blijft ondanks dat het al zo lang bestaat. De wereld Granite Falls is een echte boswereld. Het heeft maar één openbare kavel en vier kavels waarin je kunt verblijven (waarvan één kampeerplek en drie cabins die je kunt huren). De openbare kavel is een groot bos waarin je letterlijk verdwaalt kunt raken omdat er zoveel bomen en bosjes staan dat ik zelf nogal gedesörienteerd raak. Dus dat hebben ze goed gedaan.

Qua gameplay introduceerde het pack kamperen en kampvuren, wat voor mij echt wel een toevoeging is, maar misschien komt dat ook omdat ik in het echt ook fan ben van kamperen. Je kunt je tentje meenemen in je inventaris en opzetten waar je maar wilt. Daarnaast komt het ook met een nieuwe vaardigheid: Plantkunde. Je kunt in de nieuwe wereld planten vinden die je sim niet kent, en door de vaardigheid te verbeteren kun je de planten identificeren en vervolgens gebruiken om Kruidenmengsels te maken. Deze mengsels zijn dan weer handig om in de natuur te gebruiken doordat ze bijvoorbeeld muggen afstoten of je sim blij maken. Daarvoor heb je ook de Insecten nodig, een nieuwe collectie die je in de wereld kan verzamelen. Je zult echt goed op zoek moeten gaan als je alle planten en insecten wilt vinden, dus om je collectie compleet te maken zul je meerdere keren naar de wereld toe moeten reizen. Je kan zelfs ook een geheime locatie vinden in het bos met een bijzondere sim, ook hier zal je echt goed naar moeten zoeken voordat je het vindt. 

Minpunt vind ik wel echt dat er dus maar één openbare kavel is, en er voor sims die niet zo geïnteresseerd zijn in het buitenleven weinig te doen is. Ik los dit op door een van de huurhuisjes te bulldozen en daar een spa te plaatsen. Zo kunnen je sims ook iets anders doen. 

Ik houd in ieder geval van dit pack. Ik speel de Sims vooral om het echt te spelen (dus niet zozeer om te bouwen of sims te maken), en daarvoor komt dit pack met best veel nieuwe dingen. Een vaardigheid, een levensdoel, een nieuwe collectie.. ik vind het leuk! De vaardigheid heeft ook best diepgang. Doordat je eerst de planten moet zoeken, dan moet kunnen identificeren, dan ook nog eens de insecten moet verzamelen en dan pas de kruidenmengsels kan maken is dit geen makkelijke vaardigheid om te maximaliseren, maar wel een hele leuke!
Afbeelding