Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Re: De Sims 4 Jaargetijden

07 Jun 2018, 19:17

Afbeelding

Wat Simmers kunnen verwachten tijdens EA’s grootste jaarlijkse event.
Simmers, het is weer tijd. EA PLAY staat voor de deur en je kunt de meest spannende aankondigingen, games, ervaringen en IRL-pret verwachten die EA te bieden heeft. Of je nu in Hollywood, Californië bent of niet, er is heel wat om naar uit te kijken tussen 9-11 juni.

Ten eerste zijn de tickets voor EA PLAY gratis. Ja, dat hoor je goed. Zoals in, geen kosten, kom gezellig binnen, voer tal van acties uit en heb een geweldige tijd. Dat is behoorlijk gratis. En als je er toch bent, kun je een van de eersten zijn om het De Sims™ 4 Jaargetijden Expansion Pack* te spelen. We kunnen bijna garanderen (vingers gekruist) dat het niet zal regenen of sneeuwen tijdens EA Play, maar je weet nooit wat voor raar weer je Sims tegen zullen komen in De Sims 4 op PC en Mac. Daarnaast is er ook iets nieuws voor op de console om te spelen. Dat is alles wat we erover kunnen zeggen. Geen hints!

We kunnen niet wachten om je te zien en hopen dat je Jaargetijden fantastisch zult vinden!

Waar kijk jij naar uit tijdens EA PLAY? Laat het ons weten in de Forums, volg ons op Twitter en Instagram, vind ons leuk op Facebook en abonneer je op ons YouTube-kanaal.

*Om te spelen heb je de game De Sims 4 (los verkrijgbaar) en alle updates nodig. Zie minimale systeemeisen voor dit pack.

Ladysims
Graaien in een bak met Pinda's
Badges: 3
:
1 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
TOPper van 2018

07 Jun 2018, 20:20

Jaargetijden ziet er tot nu toe echt gweldig uit! En het systeem voor de feestdagen ziet er goed uit en het is fijn dat er een mogelijkheid is om zelf een feestdag te maken! Ik kan al niet meer wachten tot het uitkomt!  :zon:
Afbeelding

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

08 Jun 2018, 11:01

Hnnnnggg, ik kan niet wachten! :chill: Ik vind het heel fijn dat je wat meer controle hebt over het weer en de seizoenen in deze versie, voor zover ik me kan herinneren was dat in de Sims 2 en 3 minder... Inderdaad ook heel leuk dat je je eigen feestdagen kunt samenstellen! Ben ook benieuwd naar hoe die kalender precies werkt. Vond net deze twee plaatjes de tweets en reacties van SimGuruEmory.

Afbeelding
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

fr0zixx
Slapende Piramide
Badges: 7
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
TOPper van 2019 De Fotograaf
TOPper van 2018 1 Jaar Lid

09 Jun 2018, 12:43

zijn er nog meer mensen die nu eigenlijk niet willen spelen tot jaargetijden er is??? :LOL: ik wil al die leuke dingen testen met de munsons hahaha

ThePaperSim
Grafisch Moderator
Badges: 12
:
De 365 De Fotograaf
De Wandelende Encyclopedie 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid I Brought a Friend

09 Jun 2018, 12:48

Herkenbaar, @
fr0zixx
 ! :LOL:

Ik zit nu met De Plumbobs nog in de zomer, maar de herfst komt er in het verhaal natuurlijk ook aan. Dus eigenlijk is de timing haast perfect. :P Nu hoop ik natuurlijk niet dat Sabrina tijdens de eerste beste onweersstorm geraakt wordt door de bliksem. Dat zou een korte generatie zijn. :opl: 
Afbeelding
>> TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR! Bij vragen en/of mod-zaken: zie 'TEAMLEDEN' << >> PAPER 365 - Een 365 dagen project <<

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

09 Jun 2018, 13:08

Hahaha voor mij geldt precies hetzelfde! Met Horizon zit ik nu in begin oktober en het komt gewoon perfect uit allemaal! Ik heb voor een komend deel gewoon een regenbui nodig :LOL:
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

09 Jun 2018, 22:28

Haha, snel maar aan Plumbob baby's gaan beginnen dan @
ThePaperSim
:$

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

13 Jun 2018, 15:28

Meer informatie over De Sims 4 Jaargetijden

Feestdagen
  • Eigen gecreëerde feestdagen worden elk jaar herhaalt totdat je ze verwijderd.
  • Eigen gecreëerde feestdagen werken alleen in het (opgeslagen) spel waar in je het hebt gemaakt. Als je met meerdere huishoudens in één spel speelt, zullen deze huishoudens ook te maken krijgen met de door jouw gecreëerde feestdag(en). Als je dus een nieuw spel begint zal je alleen de standaard feestdagen krijgen.
  • Bij het maken van een feestdag kan je kiezen of sims die dag wel of geen vrij hebben van school en werk.
  • Je kunt maximaal 1 feestdag per dag hebben en deze duren ook 1 dag. Als je een feestdagenserie zoals 1e en 2e kerstdag wilt hebben, moet je dus meerdere feestdagen aanmaken.
  • Je kunt een feestdag maximaal 5 tradities geven.
  • Sommige tradities hebben unieke content die alleen tijdens een feestdag plaatsvinden.
  • Eigen gemaakte feestdagen kun je niet op de galerij plaatsen.
  • Feestdagen vinden elk jaar op dezelfde dag van de week plaats. Dus bijvoorbeeld elk jaar op dinsdag.
  • Feestdagen kunnen ook gevierd worden in de vakantiewerelden.

Afbeelding

Meer informatie
  • De standaard lengte voor een seizoen is 7 dagen, maar dit is aan te passen.
  • Het weer is onvoorspelbaar en elke wereld heeft zijn eigen regels. Zo is het in Selvadorada te warm voor sneeuw.
  • Verschillende werelden kunnen verschillende weersvoorspellingen hebben.
  • Er komen twee outfitcategorieën: Heet en Koud.
  • Drie nieuwe muren.
  • In de koopmodus vind je een paraplubak waar je sim zijn of haar paraplu uit kan halen.
  • Er komt ijspegel decoratie.
  • Met de kalender kan je evenementen in de toekomst plannen.
  • De kalender laat de festivals van San Myshuno niet zien.
  • Je kunt Vader Winter niet aanpassen als hij 'aan het werk' is. Wel als je hem toevoegt aan jouw huishouden.
  • Vader Winter deelt gevarieerde cadeaus uit.
  • Het geven van cadeaus is gebaseerd op de inventaris.
  • Vreugdevuren, kampvuren, warmtelampen uit 'Uit Eten' en andere objecten kunnen je sim warm maken als deze het koud heeft.

Niet in Jaargetijden
  • Ramen kunnen niet open.
  • Geen nieuwe trappen.
  • Geen stapelbedden.
  • Geen kalendermaanden.
  • Geen zandstorm in Oasis Spings.
  • Geen beweging in haar en kleding door de wind.
  • Geen iglo's.
  • Geen dood door snoep.
  • Geen slow dancing.
  • Geen online daten.

Kympulse
Admin
:

13 Jun 2018, 16:51

Ik vind het echt tof dat ze met de verschillende werelden rekening hebben gehouden. Dat de winter in Selvadorada dus anders is dan in Willow Creek en je daar dan dus ook geen sneeuw tegen komt. Ook vind ik het tof dat weersvoorspellingen per wereld ook nog kunnen verschillen. :D Mijn school staat in een andere provincie, en zo moet ik soms wel met jas aan vertrekken omdat het in mijn woonplaats koud is, maar zodra ik daar de trein uitstap die compleet overbodig is! :P

fr0zixx
Slapende Piramide
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid

13 Jun 2018, 18:35

oh ik ging sims spelen was opeens het bolletje van jaargetijden al gekleurd, blijkt dat mijn broertje hem al voor mij gekocht heeft. :love: nu kan ik echt helemaal niet meer wachten hahaha.

Kympulse
Admin
:

13 Jun 2018, 18:52

Oh dat is een toffe verrassing! Wat een lief broertje zeg :D

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Maak kennis met de familie Climate: Deel twee!

14 Jun 2018, 19:21

De Sims™4 Jaargetijden* is een fundamenteel pakket dat spelers helpt om verhalen te vertellen met het weer, feestdagen en jaargetijden die de dagelijkse levens van Sims beïnvloeden. Om je alvast een idee van het pakket te geven, plus een aantal leuke dingen van andere pakketten, delen we een jaar uit het leven van de familie Climate. De personages zijn beschikbaar via de galerie en je hebt De Sims 4 Jaargetijden nodig om te spelen.

-----

Deel twee – wintervakantie

Winterfeestochtend

Nicolas Climate keek vanaf de veranda naar de grote hoeveelheid sneeuw in de voortuin. Zijn grote zus Summer was boven aan het telefoneren. Zijn moeder, Janine, nam een welverdiend dutje na alle voorbereidingen voor het Winterfeest. En zijn vader, Arthur, was totaal afgeleid door het versieren van de feestdagboom.
Niemand die keek. Tijd om in actie te komen.
Nicolas schoot van de veranda, hoewel dat in zijn geval een ietwat onhandige slow-motionbeweging inhield. Eenmaal in de sneeuw voelde hij het vertrouwde gekraak van het witte goedje tegen zijn laars en begon hij enthousiast richting het schuurtje te kruipen. Hij was ervan overtuigd dat de cadeautjes daar verstopt waren.

Twintig meter van het schuurtje. Het schuurtje dook in de verte op, de deur werd steeds groter naarmate hij dichterbij kwam.
Tien meter van het schuurtje. Zijn kleine beentjes maakten overuren richting de prijs. Zo dichtbij.
Vijf meter van het schuurtje. Hij kon het krakende geluid van de houten deur al horen als hij ‘m open zou gooien om de gigantische berg met cadeautjes te onthullen. Geen cadeaupapier was veilig voor hem. Hij zou ze allemaal openscheuren.

Nog maar een paar stappen . . .

“Waar ga jij heen, apenkop?” vroeg Arthur toen hij hem optilde. “Je hebt niets in die schuur te zoeken, dondersteen.”
Verdorie! Betrapt door de smerissen! De grote man! De opperbaas. Papa.
Nicolas giechelde toen zijn vader hem oppakte en rondzwaaide. Het was niet zo dat hij de cadeautjes per se wilde vinden, maar hij kon de spanning van het gevaar gewoon niet weerstaan. Hij mocht per slot van rekening nooit in die schuur. Hij wist dat er geheimen te vinden waren.
Nicolas’ vader zette hem neer zodat hij in de sneeuw kon spelen. Hij gooide het fladderige witte goedje in de lucht en samen hadden ze de grootste lol. Ze waren zo druk bezig dat ze niet merkten dat het opnieuw was gaan sneeuwen. Ze merkten niets van de lage temperatuur en de winterse kou.
En ze hadden de sneeuwbal die richting het gezicht van papa suisde al helemaal niet in de gaten.
Knal! Summer wist dat ze de perfect samengestelde sneeuwbal niet naar de baby moest gooien. Maar een geschrokken gezicht van papa kon ze gewoon niet weerstaan. Nicolas geloofde zijn ogen niet.

Arthur veegde de sneeuw van zijn gezicht en bukte om een sneeuwbal terug naar Summer te gooien, die achter het huis stond te gieren van het lachen.
“Dus jij vind jezelf grappig?” riep Arthur. ” Ik ben degene die sneeuwballen heeft uitgevonden!”
“Jullie zullen de griep nog uitvinden als jullie nu niet onmiddellijk binnenkomen!”
Janine stond bij de voordeur, net wakker, en maakte zich zorgen dat haar baby al te lang buiten was.
“MaaaaaAAAAaaaam!” kreunden de drie ‘kinderen’ eensgezind. Het gezeur klonk Janine als muziek in de oren.
“Prima hoor als jullie geen cadeautjes willen.”
Ze draaide zich om en liep naar binnen. Het woeste gestamp van Sim-voetjes volgde haar al snel.

Winterfeestavond

“De stad is zo mooi als hij bedekt is met sneeuw,” zei Janine die buiten het San Myshuno-appartement van vrienden stond te wachten.
“Ik word gewoon nooit moe van Winterfeest. Het is mijn favoriete tijd van het jaar!” voegde Arthur toe.
De Climates liepen richting het winter wonderland van San Myshuno. Er waren feestelijke lantaarns, sneeuwvriendjes, warme chocolademelk en families met dassen en mutsen die tegen elkaar aan kropen.

De twee kinderen holden naar de feestboom die klaar stond, met eronder een glorieuze stapel cadeaus.
“Pas na het eten,” legde Arthur uit, die net zo teleurgesteld klonk als de kinderen.
Een groots eetfestijn volgde, compleet met een prachtige ham die ze ook tijdens het Oogstfeest hadden gegeten. Het was Nicolas’ eerste groots eetfestijn en hij vond de feestelijke details prachtig.
“Goed, nu we klaar zijn met eten . . .” begon Janine.
En precies op dat moment gaf Vader Winter Nicolas met overdreven veel vertoon een cadeau. Iedereen lachte, rende naar de boom en begon de cadeautjes open te scheuren.

Klink! Klink!

Janine schraapte haar keel om iedereens aandacht te trekken. “Dit was een belangrijk jaar voor ons met de geboorte van de kleine Nicolas.” De Smiths lachten en kirden.
“Summer, je hebt echt je steentje bijgedragen en daarvoor willen we je bedanken. Arthur en ik willen je meenemen naar een warme plek voor de feestdagen aangezien je zo’n hekel aan de kou hebt. We dachten ook dat het leuk zou zijn, en een tikkeltje spannend, om Nicolas kennis te laten maken met de grote wereld. Dus. . .
Arthur kon zich niet langer inhouden en riep enthousiast, “We gaan met z’n allen naar Selvadorada!”
Summer klapte en gilde terwijl Nicolas haar aankeek, een beetje verrast door haar enthousiasme.

Afbeelding

Een paar dagen later in Selvadorada

“En er zijn tempels en dansen en pittig eten en blijkbaar is er een vloek en zit de jungle vol mysteries en — ”
‘Eventjes adem halen, papa!” onderbrak Summer hem. “Doe voor eens keer nou eens gewoon normaal”.
“Moet je deze plek toch eens zien, liefje!” Arthur wist een belachelijk uitziende hoed te scoren die heel wat verbaasde blikken van de bewoners (en die van Summer, Janine en zelfs Nicolas) oogstte.
Een ding was zeker, het was heet in Selvadorada, zelfs in de wintermaanden.
Er was zoveel te doen dat Janine en Arthur wisten dat ze zich op zouden moesten splitsen om het meeste gedaan te krijgen.
”Ik neem Nicolas wel mee naar de markt,” bood Arthur aan.
“Kijk wel uit” zei Janine.
“Maak je geen zorgen!” riep Arthur over zijn schouder. “We kopen wel een kapmes of zo, of een paar slangen.” Hij was al weg voordat ze kon reageren.
“Zullen we gaan zwemmen?” bood Janine aan.
Summer begon te gloeien bij het vooruitzicht van een leuk uitstapje. “Ik dacht dat je het nooit zou vragen.”
De twee trokken hun laarzen aan en wandelden het pad af, ze verzamelden onderweg wat prullaria, maakten selfies bij ruïnes en genoten van het uitzicht vanaf een gevaarlijk uitziende hangbrug.
“Ze hebben hier blijkbaar nog nooit van aansprakelijkheid gehoord,” zei Janine toen ze van de zwaaiende brug stapte.
Uiteindelijk kwamen ze aan bij het majestueuze en oude zwembad dat door een lang geleden overleden beschaving was achtergelaten. De twee sprongen vrolijk in het water om wat verkoeling tegen de brandende junglezon te vinden. Net toen alles perfect leek kwam er een hoosbui opzetten.
“Gatsie!” riep Janine. “We moeten wel zijn vervloekt om helemaal hier naartoe te vliegen om van een warme winter in de regen te genieten!”
Summer zwom rustig door het zwembad met een enorme grijns op haar gezicht. “Ik weet het niet, mam. Als dit een vloek is, vind ik het prima.”

----

Dit deel van de Climates is beschikbaar in het uitbreidingspakket De Sims 4 Jaargetijden*, dat op 22 juni 2018 voor PC en Mac wordt uitgebracht. Dit verhaal bevat ook materiaal uit De Sims 4, De Sims 4 Stedelijke Leven*, De Sims™ 4 Ouderschap* en De Sims 4 Jungle Avonturen*, nu allemaal beschikbaar via Origin voor PC en Mac.

*Om te spelen heb je de game De Sims 4 (los verkrijgbaar) en alle updates nodig. Zie minimale systeemeisen voor dit pack.

fr0zixx
Slapende Piramide
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid

20 Jun 2018, 10:19

ik zit nu echt weer in het gigantische dilemma of ik een nieuwe familie wil maken of met de munsons verder wel... :LOL:

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

20 Jun 2018, 17:51

Overzicht Creëer een Sim items van De Sims 4 Jaargetijden

Dames

Heren

fr0zixx
Slapende Piramide
: